Keresés
  • Lázi Alexandra

Így vészeld át a koronavírus okozta pánikot!

Lassan tíz napja felborult a világ, mióta otthon van az összes diák. Az otthon tanulás tapasztalatairól nagyon sokan jeleztetek vissza nekünk. Igen vegyes érzelmekkel találkoztunk, sajnos inkább a nehézségek voltak azok amit megosztottatok velünk. Nagyon nehéz kialakítani egy új eletritmust. Rengeteg bizonytalanság, kérdés adódott a fiatalokban és a szülőkben is ez alatt az időszak alatt. Nagy öröm számunkra hogy ezekkel hozzánk fordultatok, akár idegenként is.

Küzdj meg a kihivásokkal: nem lehetetlen!


A személyes figyelem nagy erővel bír.

Tíz nappal ezelőtt úgy döntöttünk, hogy a csoportjainak, tréningjeinket, mentor óráinkat és minden egyéb személyes teret igénylő foglalkozásainkat határozatlan ideig szüneteltetjük. Alig telt bele néhány nap már is kerestetek minket, hogy mennyire hiányzik a mindennapjaitokból a személyes kontaktus, az a figyelem, amit tőlünk kaptatok, az a törődés amire bármikor szamithattatok. Mi is megszoktuk a személyes kapcsolatot, hogy mindig minden akár apróságnak tűnő dologgal is azonnal kerestetek.


Legyél pozitív, kerüld a negatívat!

Minden krízis idején fontos, hogy meg tudjuk őrizni lelki egészségünket. Sajnos ez a járvány-helyzet is egy ilyen krízis helyzet. Ez a szó hazánkban és sok helyen a világban negatív csengésű, holott ez egy jó lehetőség mindig. Krízis idején nehéz ugyan saját magunk helyzetére úgy rálátni, hogy ez milyen pozitív dolog de külső segítséggel, erőt merítve sok olyan dolgot leküzdhetünk ezáltal, ami azelőtt nem sikerült volna. Megerősödve személyiségünk is fejlődhet, szintet léphet.


A problémamegoldó stratégiák fejlesztése nagyon fontos.

A váratlan szükséghelyzet személyiségünk fejlődésének hajtóereje lehet, hiszen az új feladatok igényelte megküzdés során folyamatos érésen és fejlődésen megyünk keresztül. A fejlődésközpontú krízisparadigma szerint a krízisintervenció nemcsak az aktuális válság kreatív megoldását segíti, de a személyiség erősödésének és magasabb szintű újraszerveződésének lehetőségét is magában rejti.

Természetes, hogy erre önállóan nem minden esetben vagyunk képesek. 

Mit tehetsz Te krízishelyzetben, hogy megőrizd lelki egészségedet? 


1. Nagyon fontos beismerni magunknak, hogy ez most igazán embert próbáló időszak, nem baj, ha nem megy egyedül, nem baj ha nem megy azonnal. Egy különleges helyzet, mely nagyon sok energiát igényel és ebbe el is faradunk. Pihenj, amikor teheted. Szüksége van a lelkednek, agyának, testednek. Ráér a takarítás vagy egyéb házi munka. 


2. Ezekben a napokban megnövekedett fenyegetettségben és összezártságban élünk, ahol naponta kell hoznunk akár élet-halál kérdésnek tűnő döntéseket. A normál életünk nem ilyen. Ez is nagy különbség, ettől türelmetlenek, bizonytalanok leszünk. Ez nem baj, higyjük el, hogy ez egy teljesen  természetes folyamat. Ne ijedjünk meg, ha rémálmaink vannak, megmagyarázhatatlanul szorongunk, stresszelünk vagy ismeretlen rossz érzéseink vannak. A lelkünk ugyanis turbó uzemmodra kapcsolt és így jelezz. Vegyük észre, kérjünk segítséget. 


3. Az ilyen intenzív pszichés terhelést jelentő időszakokban fontos, hogy nagyon odafigyeljünk önmagunkra, lelki egészségünkre is. Nem önzés megallni, megpihenni, heti 1-w órát csak magunkkal foglalkozni, beszélgetni, segítséget kérni. Ha erre figyelünk, akkor élsz erőnk hónapokig is helytállni. 


4. Nagy a bizonytalanság, hisz nem tudjuk meddig tart, milyen következményekkel jár ez a járvány helyzet. . Éppen ezért tűzzünk ki magunknak jól belatható, belső határidőket, mert az biztonságot ad, irányíthatóvá, atlathatova teszi a helyzetet.


5. Merjünk listát írni azokról a dolgokról, amiket ebben az időszakban tuti nem fogunk megcsinálni. Akár még fontos dolgokról is mondjunk le – nem főzünk minden nap két fogást. Nem lesz gyönyörű rend a szekrényben. Másra kell fokuszaljunk, hosszú távon nem tudunk 110%-osan teljesíteni, az csak ideig - óráig megy mindenkinek. 


6. A legfontosabb talán, hogy tudjunk gyermekeink szülei maradni. Sokkal fontosabb, mint hogy mindent tökéletesen megtanitsunk neki az éppen aznapi tananyagból. Ne csusszunk át a pedagógus szerepbe! Lássák a gyerekeink, hogy mi is emberek vagyunk. Mi is lehetünk fáradtak, akik hibázhatnak.  Így gyerekeink is „csak” elég jó felnőttek lesznek majd; maximalizmus és szorongás helyett nem mindig mindenkinek megfelelni vágyó, de boldog és felszabadult emberek.


7. Tartsunk bátran vírustéma-mentes időszakokat! Nincs megterhelőbb a léleknek, mint folyton a szorongató külső valósággal szembenézni. A vírustéma-mentes időkben találjunk magunknak igazán örömöt okozó tevékenységeket, olvassunk (véletlenül sem a híreket) hallgassunk zenét, tarsasjatekozzunk a gyerekeinkkel. 


8. Szűrjük meg a hozzánk érkező híreket, információkat. Nyugodtan kapcsoljuk ki a Tv-t, rádiót. Olvassunk valódi szakértőket, vicces „mémeket”. 


9. Ha nagyon felgyűlik bennünk a feszültség, találjunk valakit, akinek, kisírhatjuk magunkat és akit nem terhelunk ezzel. 


10. Ha azt érezzük, hogy a kelleténél jóval nagyobb szorongást, feszültséget élünk meg, netán pánikolunk, vagy netán a depresszió szele csap meg minket, keressünk mielőbb valódi szakmai segítséget! 

Mit tehetünk mi, hogy segítsünk Neked? 


1. Akár diák, akár szülő, akár szakember vagy, a helyzetre való tekintettel ingyenesen rendelkezésedre állunk a hét minden napján messenger chat-ben, amire biztos, hogy pár órán belül választ kapsz.


2. Amennyiben diák vagy és van rá igényed, úgy az áprilistól induló ingyenes heti fix 60 perces beszélgetős körbe is várunk szeretettel, időpontját és a platformot hamarosan közzétesszük, de addig telefonon, mailen vagy cseten is jelentkezhetsz

3. Amennyiben szülő vagy és van rá igényed, úgy áprilistól induló ingyenes heti fix 60 perces beszélgetős körbe várunk szeretettel, időpont és program az igényeknek megfelően.


Szakembereink az online térben is tudnak segíteni!

A mindennapokban ott állunk ügyfeleink mellett és kísérjük útjukon, így tehát egyértelmű, hogy krízishelyzetben még inkább ott a helyünk mellettetek akkor is ha ezt személyesen, fizikális térben nem tudjuk megtenni. 

Fordulj hozzánk bizalommal Jelentkezz weboldalunkon vagy keress minket telefonon!

74 megtekintés0 hozzászólás

Hiszünk benne, hogy a változás mi magunk vagyunk, ugyanakkor adódhatnak olyan élethelyzetek, amikor szükség van külső támogatásra, aki előidézi ezt a változást.

ELÉRHETŐSÉG

+3620-408-5611 

1097 Budapest,

Vaskapu utca 1/B.(A-Dokk)

© Minden jog fenntartva. |

  • https://www.facebook.com/myselfkozpont
  • https://www.instagram.com/myself_onfejleszto_kozpont/

WEBSITE BY:

logo3.png